Sign In | Manage Account | Gmail

Sebelum Terlena

January 04, 2009 ·




Download

Hijjaz - Sebelum Terlena.MP3


Sebelum tidur tin mesti dengar nasyid nih, tapi sekarang tin jarang dah nak dengar. Pastu tengok alang tin dengar nasyid nih, rasa insaf bila dengar nasyid nih tau. Korang pun dengar la nasyid nih sama tau. Ni tin bagi lirik sekali, korang hayati la lirik Sebelum Terlena dari Hijjaz.

Lirik Sebelum Terlena dari hijjaz

Sebelum mata terlena
Di buaian malam gelita
Tafakurku di pembaringan
Mengenangkan nasib diri

Yang kerdil lemah dan bersalut dosa
Mampukah ku mengharungi titian sirat nanti
Membawa dosa yang menggunung tinggi
Terkapai ku mencari limpahan hidayah Mu

Agar terlerai kesangsian hati ini
Sekadar air mata tak mampu membasuhi dosa ini

Sebelum mata terlena
Dengarlah rintihan hati ini
Tuhan beratnya dosa ku
Tak daya ku pikul sendiri

Hanyalah rahmat dan kasih sayang Mu
Yang dapat meringankan hulurkan maghfirah Mu
Andainya esok bukan milik ku lagi
Dan mata pun ku tak pasti akan terbuka lagi

Sebelum berangkat pergi ke daerah sana
Lepaskan beban ini
Yang mencengkam jiwa dan raga ku

Selimuti diri ku
Dengan sutra kasih sayang Mu
Agar lena nanti ku mimpikan
Syurga yang indah abadi

Pabila ku terjaga
Dapat lagi ku rasai
Betapa harumnya
Wangian syurga firdausi oh Ilahi

Disepertiga malam
Sujud ku menghambakan diri
Akan ku teruskan pengabdian ku pada Mu


4 komen:

aFiQ D'Dunia said...
January 4, 2009 at 11:41 PM  

Assalamualaikum terima kaseh tin kongsi benda camni termasuklah artikel sebelum ini pasal qunut nazilah tu

tin kosong said...
January 5, 2009 at 6:00 PM  

wslm..sama2 afiq..thanz sidi siggah blog burok tin nih..

jordan shoes said...
January 6, 2009 at 8:18 PM  

lol,so nice

splendid said...
January 16, 2009 at 12:22 AM  

chloe bags
chloe handbag
chloe handbags
chloe paddington bags
chloe paddington bag

Followers

Feed Burner

Sila click komputer berlari yer

atau masukkan emel korang untuk software dan trik menarik:

Delivered by FeedBurner