Sign In | Manage Account | Gmail

lawak seorang atok untuk Bill Gates

September 26, 2008 ·
.::kenapa Bill Gates membuat keputusan untuk menjual Microsoft????::.

korang tau dak dulu yang ura² Bill Gates nak jual Microsoft..??korang tau kenapa..??salah satu nya kerana soklan bodo yang ditanyakan dari sorang pakcik yang hampir beberapa hari nak pencen dah..dia hantar surat kat Bill Gates..surat nya berbentuk dan berbunyi cmni...............
SURAT DIHANTAR KEPADA BILL GATES


TAJUK:MASALAH DENGAN KOMPUTER BARU SAYA.

Kepada Mr. Bill Gates,

Saya telah membeli komputer baru untuk rumah dan saya terjumpa sedikit masalah, untuk pengetahuan pihak tuan.

1. Komputer saya ada butang 'start' tetapi tiada butang 'stop'. Saya berharap pihak tuan dapat semak kembali.

2. Kami juga menjumpai butang 'run' di Menu. Seorang kawan saya telah menekan butang 'run' lalu dia berlari setempat ! Jadi, saya berharap pihak tuan tukarkan kepada butang 'sit' supaya kami click tanpa berlari.

3. Satu lagi keraguan, kenapa 're-scooter' tiada dalam sistem?saya hanya menjumpai 're-cycle', tetapi saya mempunyai sebuah skuter di rumah saya.

4. kenapa butang 'Find' tidak dapat digunakan? Isteri saya kehilangan kunci bilik dan kami letih mengesan dan mencari kunci bilik kami dengan butang ' find'. Sila perbaiki.

5. Cucu saya sudah belajar menggunakan 'Microsoft word' tetapi sekarang cucu saya nak belajar 'Microsoft sentence', jadi bila pihak tuan hendak sediakan?

6. Saya membawa komputer saya, CPU, tetikus dan keyboard, tetapi satu butang menunjukkan 'My Computer': jadi bilakah pihak tuan dapat lengkapkan item ini?

7. Sungguh mengejutkan apabila windows menyatakan 'My Pictures',tetapi tiada langsung gambar kepunyaan saya. Jadi bila pihak tuan hendak meletakkan gambar saya?

8. Komputer saya menunjukkan 'MICROSOFT OFFICE' bagaimana pula dengan 'MICROSOFT HOME' kerana saya hanya menggunakan komputer di rumah saja.

9. Pihak tuan hanya menyediakan 'My Recent Documents', bila pula hendak menyediakan 'My Past Documents'?

10. Pihak tuan juga menyediakan 'My Network Places'. Demi kepentingan kita bersama, diharapkan pihak tuan tidak menyediakan 'My Secret Places'. Ini kerana saya tidak mahu isteri saya tahu kemana saya pergi selepas waktu bekerja.

Yang Benar,
_____________
saya yang menaip
P.S
Tuan, kenapa nama tuan ialah Gates sedangkan Tuan menjual WINDOWS?
______________________________________________________________

3 komen:

mohdrafique said...
September 28, 2008 at 3:26 AM  

selamat hari raya yg akn menjelang tiba kelakar btol lawak ni buat sendiri ke aper ni?

tin kosong said...
September 28, 2008 at 8:22 AM  

lawak ni aku amik kat satu forum..aku terjemah la lam b.m balik..lawak ni agak lama dah..

Anonymous said...
September 28, 2008 at 6:07 PM  

Nice post.. Keep blogging

Followers

Feed Burner

Sila click komputer berlari yer

atau masukkan emel korang untuk software dan trik menarik:

Delivered by FeedBurner