Sign In | Manage Account | Gmail

Dangau Yang Hebat

December 22, 2008 ·
Sepasang suami isteri sedang mandi di bilik air tingkat atas dan tiba-tiba loceng rumah berbunyi.

suami: sayang, pergi buka pintu.
isteri: awak la pergi buka.
suami: awk nak masuk syurga tak???
isteri: ok2, saya buka pintu ok!
suami: itu saja ayat untuk awak, hehehehe..

si isteri pun turun la bawah dengan memakai tuala berwarna merah yang dipakai paras dada. Si isteri membuka la pintu dan ternampak ada seorang mamat yang beperwatakkan ala-ala ahli politik.

isteri: ya, siapa awak?
orang asing: saya datang nak bersedekah.
isteri: aik!!nak bersedekah??
orang asing: tapi ada syarat.
isteri: apasal nak letak syarat??saya tak kata saya setuju.
orang asing: awak hanya tanggalkan tuala awak selama seminit.
isteri: kurang ajar betul!!awak pergi sebelum saya jerit!!
orang asing: hanya beberapa saat pun tak apa kalau tak mau seminit, dan saya akan beri awak 10ribu cash!
isteri:hei awak!!awak ingat saya ni siapa!!??awak ingat saya tak boleh terima cabaran nih.

Boleh pulak macam tu.....haaa~

Lalu si isteri tu menanggalkan tualanya dan bertahan selama semminit, dengan muka yang gembira si isteri tu meminta duit yang seperti dijanjikan tu. Orang asing tu pun memberikan duit tersebut dan berlalu pergi sambil memberitahu kepada si isteri tersebut.

orang asing: awak beritahu suami awak yang saya bernama dangau berterima kasih kerana dapat menolong saya selama ini.
isteri:gila kot dia nih, hehehehe. janji aku dapat 10ribu.

lalu si isteri naik la kembali ke atas dan sisuami bertanya

suamai: siapa tadi tu sayang?
isteri: ntah, dia kata nama dia bernama dangau. dia berpakaian agak kemas ala-ala orang politik gitu.
suami: itu kawan saya tu sayang, kenapa tak suruh dangau tunggu.........

tak sempat habis cakap tetiba telefon dibilik air berdering dan si suami angkat dengan membuat loudspeaker.

dangau: duit hutang saya dah bagi kat isteri awak dan kata terima kasih kat isteri awak ok.
suami: terima kasih, awak memang seorang yamg menepati janji dangau.

telefon pun diletakkan

suami: mana duitnya sayang??
si isteri dah berbuih mulut du dalam tab mandi tersebut dengan mata bertanda ' X ' di kiri dan kanan..

1 komen:

deennasour said...
December 23, 2008 at 3:23 AM  

mampos lah bini dia~
ternoda maruah

Followers

Feed Burner

Sila click komputer berlari yer

atau masukkan emel korang untuk software dan trik menarik:

Delivered by FeedBurner