Sign In | Manage Account | Gmail

Cara Membuat CSS Tutorial

September 01, 2008 ·
button CSS ni sebenarnya kita buat mouse-over effect untuk sambungan ke post yang lain..contohnya..aku buat satu kat sidebar aku macam Home, About, dan Contact Pages.aku pn mencari pasal ni dari tempat ke tempat blog ke blog..ok, jom kita mulakan.tapi sebelum tu if korang tak nampak ngan jelas korang click kat gambar tu k..

ok..memula buat button CSS ni, pergi ke Customise>>Add a Gadget>>HTML/JavaScript..pastu korang add kan la..


korang jangan namakan Title k, biarkan Title kosong ..dalam text tu korang isikan macam ni..pastu pasti kan save..


pastu korang pindakan HMTL/JavaScript dari Sidebar ke atas Blog Post tu macam nih..


pasni kita buat kan button Home, About, dan Contact Pages kita ada kotak bewarna.pergi ke Edit HTML dan cari ..
sebelum korang buat langkah yang seterusnya, pastikan korang Download Full Templates atau korang save kod lama korang kat notepad or mana² tempat..


letakkan kod sebelum jadikan seperti gambar diatas.untuk percubaan korang leh copy paste code aku bagi nih.

kod:
a.button1{
background:#ff0000;
padding:3px;
color:#ffffff;
}
a.button2{
background:#ffcc00;
pading:3px;
color:#000000;
}
a.button3
background:#00cc00;
padding:3px;
color:#000000;
}

preview dahulu sebelum Save Templates..blog korang akan jadi macam ni..


cara ni ja aku tau buat..if tak jadi mybe korang da salah code bab aku wat jadi..ok..selamat mencuba..

0 komen:

Followers

Feed Burner

Sila click komputer berlari yer

atau masukkan emel korang untuk software dan trik menarik:

Delivered by FeedBurner